Predmet kolegija su zgrade i prostori društvenog standarda, fokusiran na prostore odgoja i obrazovanja (predškolski, školski i visokoškolski). Uvodno se razmatraju pedagoški sustavi u svijetu i u nas. Analiziraju se elementi planiranja, programiranja, projektiranja i opreme ustanova za predškolski odgoj i osnovne škole. Škola se analizira od cjeline preko prostorno funkcionalnih sklopova do elementarnog školskog
prostora - učionice. Utvrđuju se prostorno-funkcionalni uvjeti međusobne dispozicije prostornih sklopova za razrednu nastavu, predmetnu nastavu, koordinaciju rada, gospodarstvo, te dvorane za tjelesnu i zdravstvenu kulturu. Analiziraju se pedagoški i prostorni aspekti organizacije i oblikovanja školskih prostora, te utjecaj tehničko-higijenskih uvjeta (osvjetljenja, grijanja, provjetravanja, akustike i rasvjete) na arhitekturu škola. S obzirom na prostornu organizaciju i komunikacijske sustave, prikazuju se tipovi škola u svijetu i u nas.
Obrađuju se prostorno-funkcionalna obilježja prostornih sklopova dječjih jaslica i vrtića, prostora namijenjenih djeci, koordinaciji nastave i gospodarstvu. Posebno se ističu elementi organiziranja i oblikovanja vanjskih prostora. Prikazuju se primjeri izgradnje u svijetu i u nas. Djeca u jaslicama, vrtićima i školama stječu svoja prva prostorna iskustva u snalaženju i korištenju javnih prostora, te uređenju individualnog kutka za igru i stvaralački rad.
Prikazuju se povijesni razvoj, tipovi i prostorno funkcionalne cjeline namijenjene visokom obrazovanju (campusi).